Tre frågor om överföringen av tjänsterna till S-Banken
Detta år är ett förändringens år för alla våra kunder som har sina dagligtjänster, sin kapitalförvaltning och som sköter sina investeringar i Handelsbanken. Överföringen av våra tjänster till S-Banken har väckt många frågor. Här svarar vi på de tre vanligaste frågorna.
Bakgrunden till överföringen av banktjänsterna är ju Handelsbankens beslut att sälja tjänsterna för privatkunder och kapitalförvaltnings- och investeringstjänsterna till S-Banken. Överföringen av dina tjänster och avtal beräknas ske i slutet av år 2024.
1) Vad ska jag göra?
I detta skede behöver du inte göra någonting. Vi sänder information och anvisningar för varje skede i processen. Du har kanske redan fått allmän information per post eller i nätbanken.
Vi ber dig följa med vad du får i posten och och vi ber dig notera när det kommer nya meddelanden i nätbanken och att göra som vi ber dig i våra anvisningar. Den aktuella informationen finns också att läsa på vår webbsida www.handelsbanken.fi/sv/s-banken.
Vi bryr oss om dig och ser till att du får all behövlig information. Vi lovar att vi tillsammans med S-Banken försöker göra överföringen möjligast smidig för dig.
2) Vilka banktjänster överförs och när?
Dina konton, debit- och online-kort, dina lån inklusive säkerheter, fonder och kapitalförvaltningsavtal förs över till S-Banken, om du använder dessa tjänster eller produkter. Under våren får du per post och i meddelanden i nätbanken information om överföringen av tjänsterna, de nya avtalsvillkoren och serviceavgifterna. Överföringen av tjänsterna beräknas ske i slutet av år 2024.
Handelsbanken överlåter information om dina banktjänster och avtal till S-Banken redan innan försäljningen har slutförts, så att vi smidigt kan överföra banktjänsterna genast när det är möjligt.
3) Vad händer det med Handelsbankens kontor?
När affären slutförs så övergår hyresavtalen för nästan alla Handelsbankens bankkontor till S-Banken. S-Banken har meddelat, att det inte blir några ändringar i Handelsbankens nuvarande kontorsnät i samband med försäljningen. Du kan alltså fortsätta att sköta dina bankärenden i det bekanta bankkontoret.
Har du frågor?
Ytterligare frågor och svaren på dem finns på denna sida:
Information till de kunder som förs över till S-Banken
Glöm inte säkerheten när du sköter bankärendena
Vi skickar våra kunder flera brev och meddelanden i nätbanken under år 2024. Du kanske också får sms av oss.
Vi påminner om att bankerna aldrig ber om dina bankkoder via e-post, sms eller i telefon. Logga inte in med dina bankkoder via länkar i ett e-postmeddelande eller i ett sms.
Om du får att misstänkt meddelande, radera det utan att öppna meddelandet.