Pankin asiakkaana alusta alkaen – Nor-Maali kasvaa tavoitteellisesti

Asiakastarinat
Pankin asiakkaana alusta alkaen – Nor-Maali kasvaa tavoitteellisesti

Kompassi

19.08.2024

Jaa:

Nor-Maali on Lahdessa vuonna 1987 perustettu teollisuus- ja laivamaaleihin erikoistunut maalitehdas. Keskisuurena yrityksenä työllistämme Lahdessa noin 55 henkeä.

Tuotteitamme on saatavilla kotimaan lisäksi Baltiassa, Ruotsissa ja Tanskassa sekä valituilla kohdemarkkinoilla Euroopassa. Asiakaskuntamme on laaja. Toimitamme maaleja muun muassa konepajoille, maalaamoihin, silta- ja muun infran urakoitsijoille sekä Suomessa ja Baltiassa toimivalle laivateollisuudelle. 

Yhtiömme kantava voima on asiakkaan kuuntelu herkällä korvalla. Oman tuotekehityksemme avulla pystymme vastaamaan asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin nopeasti. 

Ympäristönsuojelun tiukentuneet määräykset ja viestit luonnon hyvinvoinnista haastavat meidät kehittämään toimintaamme ja tuotteitamme yhä paremmiksi ja ympäristöä vähemmän kuormittaviksi. Meillä on jo hyvin kattava, ympäristöä huomioiva teollisuusmaalien valikoima.

Miksi valitsitte Handelsbankenin?

Nor-Maalin ja Handelsbankenin yhteistyö on vuosien takaa. Haimme jo pankin valinnassa henkilökohtaista palvelua Lahdesta ja kasvollisuutta, näissä Handelsbankenin tiimi Lahdessa on onnistunut erittäin hyvin.

Alkuvuosista alkaen nimetty yhteyshenkilömme on hoitanut yrityksemme asioita. Koska olemme olleet jo yli vuosikymmenten pankin asiakkaana, pankin yhteyshenkilöitä on ehtinyt jäädä eläkkeelle.

Viime vuosina olemme toimineet Lahden-konttorista Henri Heinosen kanssa, ja yhteistyömme on oikein sujuvaa.

Vakaasti kasvavana yrityksenä yhteydenpito on suunnitelmallista, muttei päivittäistä. 

Vakaasti kasvavana yrityksenä yhteydenpito on suunnitelmallista, muttei päivittäistä. Totta kai meillekin on tullut vastaan tilanteita, joissa kasvutavoitteemme vaativat pankin kanssa neuvottelua. 

Miten pankki on auttanut yritystänne edetessänne kohti taloudellisia tavoitteitanne? 

Avainasia on henkilökohtainen palvelu ja yrityksen erilaisissa tilanteissa nopea reagointi rahoitus- tai muissa tarpeissa. Kun meillä on ollut tarvetta luottolimiittiin tai talletukseen, olemme päässeet joustavasti neuvottelemaan. 

Lisäksi kun on ollut tarpeita yritysjärjestelyihin liittyvään dokumentaatioon, Henri on hoitanut asioitamme. Sanoisin keventäen, että aina ei ole helppoa toimia lahtelaisen perheyrityksen kanssa, sillä osaamme myös toivoa hyvää palvelua.

Mitä lähitulevaisuuden suunnitelmia yrityksellänne on? 

Haemme kasvua edelleen uusilta markkinoilta. Uskomme jatkossakin vakaasti paikalliseen palveluun oman tai jakelukumppanin kautta, jota teollisuus- ja laivamaalien tarjoaminen edellyttää. 

Toimialamme on kilpailtu, mutta näkisin, että nopeus ja asiakkaan liiketoiminnan kannattavuuden parantaminen kantaa myös jatkossa. Lähitulevaisuudessa panostamme entistä enemmän ympäristön huomioon ottavien tuotteiden ja ratkaisujen kehittämiseen.

Arvostamme saamaamme henkilökohtaista ja nopeaa palvelua.

Olemme olleet lojaali, pitkäaikainen pankin asiakas. Arvostamme saamaamme henkilökohtaista ja nopeaa palvelua. Yhteydenottoihimme on vastattu nopeasti, ja tarpeemme on kuultu. 

Mitä odotat omalta syksyltäsi? 

Koululaisen aikataulut ja harrastukset rytmittävät perhearkeamme. Syksy, järkevällä sademäärällä, on kaunista aikaa ja siitä nautin pyöräillen ja meloen. 
 

Nor-Maali Oy, toimitusjohtaja Antti Saloranta 

  • Nor-Maali on teollisuus- ja laivamaaleihin sekä pinnoitteisiin erikoistunut yritys, joka on perustettu neljän perustajaosakkaan toimesta Lahdessa vuonna 1987.  
  • Keskisuuren yrityksen liikevaihto on noin 27 milj. euroa. Yritys työllistää noin 55 henkeä Lahdessa.
  • Nor-Maalin Lahden toimipaikassa tehdään tuotannon lisäksi tuotekehitystä ja testausta.
  • Yritys on asettanut tavoitteekseen olla edelläkävijä vesiohenteisissa teollisuusmaaleissa. 
  • Yritys tuottaa teollisuusmaaleja myös yhteistyössä kansainvälisen Jotun A/S:n kanssa. Tekninen tuki on keskeinen osa yrityksen palvelukonseptia. Tutustu Nor-Maaliin.