Näin siirryt sujuvasti Oma Säästöpankin asiakkaaksi

Pankkipalvelut|
Tietoa pankista
Näin siirryt sujuvasti Oma Säästöpankin asiakkaaksi

Kompassi

19.08.2024

Jaa:

Pk-yrittäjät ja pk-yritykset siirtyvät Oma Säästöpankin asiakkaiksi, kun yrityskauppa toteutuu 1.9. Jos tunnistat kuuluvasi siirtyviin asiakkaisiin, lue, miten voit valmistautua siirtoon.   

Handelsbanken on sopinut myyvänsä pk-yritysliiketoimintansa Oma Säästöpankille (OmaSp). OmaSp:lle siirtyvät lisäksi yrittäjien henkilökohtaiset pankkipalvelut lukuunottamatta varainhoito- ja sijoituspalveluja. Asiakkaat, joilla on Handelsbankenista yhteistä lainaa yrittäjän kanssa, siirtyvät myös OmaSp:n asiakkaiksi.

Siirtyvänä asiakkaana olet jo saanut tietoa ja ohjeistusta sekä meiltä Handelsbankenista että OmaSp:ltä. Luethan huolellisesti kirjeet ja verkkopankin tiedotteet. Saat niistä asiakaskohtaista tietoa ja opastusta palveluiden käyttöönottoon. Tietoa saat myös molempien pankkien verkkosivuilta. 

Siirto vaikuttaa palveluihisi – tutustu muutoksiin

Tilit ja talletukset siirtyvät OmaSp:lle. Tilinumerot vaihtuvat, joten muista ilmoittaa uusi tilinumerosi kaikille tarvittaville tahoille, kuten työnantajalle, verottajalle ja Kelaan. Jos sinulla ei ole enää tallessa OmaSp:n toukokuussa lähettämää kirjettä, jossa uusi OmaSp:n tilinumero ilmoitettiin, voit tarkistaa tilinumerosi soittamalla OmaSp:n asiakaspalveluun, puh. 020 764 0600 (mpm/pvm).

Lainat siirtyvät nykyisin ehdoin, vakuuksin ja takauksin, eikä sinun tarvitse tehdä mitään. 

Viikonvaihteeseen 30.8.–1.9. kannattaa varautua seuraavasti:

  • Voit käyttää Handelsbankenin verkko- tai mobiilipankkia normaalisti perjantaihin 30.8. klo 19.00 asti. Tämän jälkeen Handelsbankenin verkko- ja mobiilipankki poistuvat käytöstäsi.
  • Verkko- ja mobiilipankin sulkeuduttua käytöstäsi et voi tunnistautua tai maksaa Handelsbankenin pankkitunnuksilla. Pääset kuitenkin kirjautumaan ja katsomaan voimassaolevia palvelujasi verkkopankissa lauantaina 31.8. klo 04.00 saakka.
  • Handelsbankenin palveluissa on katkoja pe 30.8.–la 31.8.
  • Handelsbankenin ja OmaSp:n verkkopankeissa on käyttökatko, jonka arvoitu kesto on lauantaina 31.8. klo 04.00–18.00.  
  • OmaSp:n tilit ja verkkopankki ovat käytettävissäsi sunnuntaista 1.9. alkaen. 
  • Saat OmaSp:ltä tiedon, kun voit kirjautua ensimmäisen kerran OmaSp:n verkkopankkiin osoitteessa omasp.fi. 

 

Maksaminen ja korttien käyttö 

Sujuvan siirron varmistamiseksi sinun kannattaa vahvistaa maksut Handelsbankenin verkko- tai mobiilipankissa viimeistään 30.8. klo 19. Kun olet kirjautunut OmaSp:n verkkopankkiin, näet voimassa olevat e-laskut ja suoramaksutilauksesi. 

Yritysasiakkaat ovat lisäksi saaneet muun muassa maksuliikennesopimuksiin ja aineistonsiirtopalveluihin liittyvää ohjeistusta. 

Saat OmaSp:ltä elokuussa uuden OmaSp Visa Debit -kortin ja tiedon, koska voit ottaa korttisi käyttöön. Handelsbanken Debit- ja Credit/Debit-kortit ja Handelsbankenin luottokortit suljetaan siirtyviltä asiakkailta perjantaina 30.8. 

Palvelemme siirtymiseen liittyvissä asioissa

  • Ajantasaista tietoa saat verkkosivulta osoitteessa omasp.fi/handelsbanken.
  • Molempien pankkien asiakaspalvelut palvelevat lauantaina 31.8. ja sunnuntaina 1.9. laajennetuin aukioloajoin klo 08.00–20.00.

 

Kiitämme pk-yritysasiakkaitamme asiakkuudesta Handelsbankenissa ja toivotamme hyvää jatkoa!

Maanantaista 1.9.2024 alkaen sinua ja pk-yritystäsi palvelee OmaSp. 

OmaSp:lle siirtyvien asiakkaiden palvelut sulkeutuvat pe 30.8. klo 19.00

  • Handelsbankenin verkko- ja mobiilipankki poistuvat käytöstä OmaSp:lle siirtyviltä asiakkailta perjantaina 30.8. klo 19.00.
  • Handelsbanken-kortit suljetaan 30.8. klo 24.00. Varaathan käyttöösi muita maksutapoja viikonvaihteen ajaksi. Huomioi, että korttien sulkemisen jälkeen et voi myöskään maksaa korttiisi liitetyillä verkkopalveluilla.
  • Saat OmaSp:ltä tiedon, kun OmaSp:lle siirtyvät palvelut ovat käytössäsi.

 

Palvelemme tehostetusti

Handelsbankenin ja OmaSp:n asiakaspalvelut palvelevat viikonvaihteessa 31.8.–1.9. pidennetyin aukioloajoin klo 08.00–20.00:

  • Handelsbankenin asiakaspalvelu, puh. 010 444 2442 (mpm/pvm)
  • OmaSp:n asiakaspalvelu, puh. 020 764 0600 (mpm/pvm)

 

OmaSp neuvoo ja auttaa palveluiden käyttöönotossa

Ajantasaista tietoa saat verkkosivulta osoitteessa omasp.fi/handelsbanken.

OmaSp:n asiakaspalvelu palvelee sinua puh. 020 764 0600 (mpm/pvm)

  • viikonvaihteessa 31.8.–1.9. klo 08.00-20.00
  • lauantaina 7.9. klo 10.00–18.00 ja sunnuntaina 8.9. klo 10.00–16.00.

 

Seuraavat OmaSp:n konttorit ovat avoinna sunnuntaina 1.9 klo 10–15:

Helsinki, Espoo, Lahti, Tampere keskusta, Lielahti, Turku, Oulu, Seinäjoki keskusta, Jyväskylä, Kotka, Hämeenlinna, Mikkeli, Lappeenranta ja Riihimäki. Poikkeuksena Joensuu, jossa kauppakeskuksen aukioloaika rajoittaa aikaa ja Joensuussa palvellaan klo 12–15.

Lue lisää 

Turvaa tietosi

Muistutamme, että pankit eivät koskaan pyydä pankkitunnuksia sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse. 

Kirjaudu verkkopankkiin kirjoittamalla verkkosivun osoite kokonaan selaimeen (handelsbanken.fi tai omasp.fi) tai selaimesi kirjanmerkin kautta. Kirjautumispainikkeen löydät etusivun yläreunasta ”Kirjaudu”.

Älä koskaan kirjaudu pankkitunnuksillasi sähköpostissa tai tekstiviestissä olevien linkkien kautta. Poista epäilyttävä viesti avaamatta sitä. 

Jos epäilet, että huijarit ovat saaneet pankkitunnuksesi, ota välittömästi yhteyttä. Autamme sinua. 

Lue lisää