Asiakasvastaavat valmistautuvat siirtymään kanssasi
Asiakkaamme ovat syksyn aikana kysyneet paljon palveluidensa siirrosta S-Pankkiin. Useimmin on kysytty, siirtyvätkö myös konttori ja asiakasvastaava. Tähän asiakasvastaavat ovat voineet vastata helposti – kyllä siirrymme. Helsinki-Aleksin- ja Jyväskylän-konttorien edustajat kertovat valmistautumisestaan uuteen.
Konttorien syksy on ollut mukavan työntäyteistä. Asiakkaita on ohjeistettu siirtyvistä palveluista tapaamisissa, verkkotapaamisissa ja puhelimitse. Samalla konttoreissa on valmistauduttu muutokseen kouluttautumalla. H-hetken lähestyessä odotukset ovat korkealla.
Henkilöasiakas- ja sijoitusvastaava Saana Rantanen Jyväskylän-konttorista ja Family Officer Banker, sijoitusvastaava Sanna Järnefelt Aleksin-konttorista vastaavat kolmeen kysymykseen valmistautumisesta.
1. Miten konttorinne valmistautuu siirtoon S-Pankille?
Saana: Keskeisin asia on, että olemme yrittäneet pitää huolta asiakkaistamme. Olemme tavanneet asiakkaita ahkerasti ja olleet muutoinkin yhteydessä. Pyrimme auttamaan asiakkaita kaikissa heitä askarruttavissa kysymyksissä.
Jyväskylässä olemme valmistautuneet myös kouluttautumalla, jotta olemme itsekin valmiita siirtymään S-Pankin palvelukseen.
Sanna: Aleksin-konttorin sijainti Helsingin ydinkeskustassa on keskeinen. Konttoriimme on siirtynyt loppusyksystä Kalasataman- ja Pasilan-konttoreiden henkilöstöä.
Valmistaudumme kuuntelemalla asiakkaitamme suurilla korvilla ja ottamalla vastaan kaiken siirtyviin palveluihin liittyvän tiedon, jotta osaamme jakaa sitä asiakkaille. Keskiössä ovat asiakkaat, heidän puhelunsa, viestinsä ja tapaamisensa – kysymyksiä on tullut paljon.
Nyt viime aikoina on kysytty paljon S-Pankin palveluiden käyttöönotosta.
Nyt viime aikoina on kysytty paljon S-Pankin palveluiden käyttöönotosta. Kannustamme asiakkaita tutustumaan ohjeisiin ja toimimaan verkkosivun s-pankki.fi/handelsbanken kautta.
Asiakkaat toimivat muutoksen lähestyessä eri tavoin. Osa aktivoituu heti saadessaan asiakaskirjeen, toiset ottavat tiedon vastaan ja toimivat lähempänä siirtoa.
2. Mistä asioista S-Pankkiin siirtyvät asiakkaat ovat kysyneet?
Saana: Meillä Jyväskylässä eniten on kysytty siitä, säilyvätkö asiakasvastaava ja konttori, ja voiko asiakas jatkaa yhteydenpitoa ja asiointia kuten ennenkin.
Myös rahastot askarruttavat.
Käytännön asiat kiinnostavat myös. Asiakkailla on tarkkoja kysymyksiä, miten tuotteet muuttuvat ja mitä pitää tehdä itse. Myös rahastot askarruttavat. On ollut helppo vastata, että rahastot siirtyvät sellaisinaan ja niiden hallinnointi jatkuu S-Pankissa.
Kaikki ovat hyviä kysymyksiä, joihin vastaamme mielellämme. Ohjeistamme asiakkaita tutustumaan S-Pankin verkkosivuihin ja S-Pankin infokirjeisiin.
Sanna: Taitetilanteessa yhteyshenkilön rooli korostuu, ja asiakkailla onkin ollut huolta oman asiakasvastaavansa jatkosta. Family Officer Banker tuntee asiakkaan ja tämän perheen asiat, mikä helpottaa asiointia. Olen kertonut, että tapaamme joulukuussa S-Pankissa ja olen kaikin tavoin tavoitettavissa myös jatkossa. Jatkossa oman asiakasvastaavan tavoittaa S-pankin asiointikanavien kautta. Uudet yhteystiedot löytyvät palveluiden siirryttyä osoitteesta s-pankki.fi/handelsbanken/yhteystiedot.
Konttorien säilyminen on ollut ilon aihe.
Asiakkaita kiinnostaa myös, voivatko he tulla käymään konttorilla jatkossakin. Konttoreiden säilyminen on ollut ilon aihe. Lisäksi kysytään tuotteista ja palveluista, kuten säilyvätkö rahoitussopimuksen ehdot ja siirtyvätkö rahastot.
Emme tällä hetkellä vielä osaa vastata kaikkiin kysymyksiin. S-Pankissa meitä jo kovasti odotetaan ja valmennetaan uuden pankin toimintaan. S-Pankissa on osaavaa henkilöstöä, ja pääsemme yhdessä yhteisen uuden matkan alkuun.
3. Miten valmistaudut omaan siirtymääsi S-Pankkiin?
Saana: Juuri nyt yritän varmistaa, että oma osaamiseni on hyvällä tasolla osallistumalla aktiivisesti koulutuksiin. Pyrin myös huolehtimaan jaksamisestani nyt sekä siirtymän jälkeen. Asennoidun muutoksiin positiivisesti.
Toki oma työtehtävä ja rooli jatkossa mietityttävät. Näen asiat kuitenkin niin, että luomme s-pankkilaisten kanssa yhdessä uutta pankkia.
Sanna: Osallistun S-Pankin koulutuksiin ja tutustun asiakasmateriaaleihin tarkasti – kuulostelen ja kuuntelen. Korvat suurina ja mieli avoinna, myös hyvin uteliaana. Olemme konttorissa iloisia siitä, että S-Pankki jo kovasti odottaa meitä.
Terveisesi asiakkaille
Saana: Mitä pidemmälle siirtymän valmistelu on edennyt, sitä luottavaisempi fiilis meillä Jyväskylässä on tullut. Odotamme, että voimme yhdistää kahden pankin hyvät puolet. Painotan kaikkien Jyväskylän-konttorilaisten puolesta, että täällä ollaan ja meihin voi olla yhteydessä ennen ja jälkeen siirtymän.
Etenen luottavaisin mielin kohti uutta, ja päivät siirtymään vähenevät.
Sanna: Olen saanut todella hyvän kuvan S-Pankin tavasta toimia. Uskon uuden pankkikokemuksen olevan siirtyville asiakkaille myönteinen, koska konttorit säilyvät ja tapaamiset eri kanavissa jatkuvat. Myös S-Pankin digitaaliset palvelut sujuvoittavat asiointia.
Muutos tekee hyvää ja antaa uutta perspektiiviä.
Asiakkailleni sanon: kiitos asiakkuudestasi Handelsbankenissa. Me näemme S-Pankissa joulukuussa!
Saana Rantanen
Henkilöasiakasvastaava, sijoitusvastaava
Jyväskylä
puh. 010 444 3472
saana.rantanen@handelsbanken.fi
Sanna Järnefelt
Family Office Banker, sijoitusvastaava
Helsinki
puh. 010 444 3438
sanna.jarnefelt@handelsbanken.fi
Autamme sinua siirtymässä
Jos mielessäsi on kysymyksiä, otathan yhteyttä asiakasvastaavasi tai asiakaspalveluumme, puh. 010 444 2442 (mpm/pvm) ma-pe klo 9-16.
Ajantasaista tietoa, ja kysymyksiä vastauksineen näet verkkosivuilta osoitteissa: