Målet är en leende kund
När jag för mer än 20 år sedan fick sommarjobb på Handelsbanken och satte mig i kontorets kassa, lärde jag mig en viktig sak redan den första dagen.
Genom att ta efter en äldre kollega insåg jag att vi gör allt vi förmår för att kunderna ska bli nöjda och gå ut från kontoret med ett leende på läpparna.
Den lärdomen från sommarjobbet har jag burit med mig under hela min bankkarriär. Jag har alltid gjort mitt bästa för att bidra till att vi överträffar kundernas förväntningar.
Hos oss uppkommer en utmärkt kundupplevelse genom ansvarsfull rådgivning. Vi vill hjälpa dig som kund att fatta de rätta besluten. Kunderna ska känna att vi värdesätter dem som individer och lyssnar på deras behov. Av oss anställda kräver det förmåga att lyssna och verkligen vara närvarande i mötet med kunden. Vi hade också en gång en slogan som lydde: ”Välkommen till en bank som lyssnar till dig”.
Betydelsen av ett utmärkt möte med kunden accentueras när världen är i kaos och vi känner osäkerhet. Vi har sett en av historiens snabbaste räntehöjningar, och det har påverkat hushållen på många sätt.
I det här läget vill vi hjälpa dig att fatta de bästa tänkbara besluten, med beaktande av de framtidsplaner du har. När du känner oro kan du alltid kontakta oss.
Hos Handelsbanken har du ett eget kontor och en kundansvarig. Vi är anträffbara och närvarande när du behöver oss – via de kanaler som passar dig, vare sig det är ansikte mot ansikte på kontoret eller via telefon eller nätbank.
Under årens lopp har jag suttit på många poster i Handelsbanken, men perspektivet har hela tiden varit detsamma: vi måste alltid leva upp till förtroendet och ge kunden mervärde. Det jag lärde mig under min första arbetsdag gäller än i dag.
Mari Govenius
Tf. rörelsechef
Ekonomie magister • I Handelsbanken sedan 2004 • Gillar tidiga morgnar samt att gå i naturen med hunden