Vakuutustesi siirto Henki-Fenniaan
Saat tässä ajankohtaista tietoa sijoitus-, eläke- ja lainaturvavakuutusten sekä kapitalisaatiosopimusten siirrosta Henki-Fenniaan. Lue vastaukset kolmeen asiakkaidemme yleisimmin esittämään kysymykseen.
Handelsbanken on sopinut myyvänsä henkivakuutusliiketoimintansa sisältäen lainaturva-, eläke- ja sijoitusvakuutukset sekä kapitalisaatiosopimukset Henki-Fennialle. Yrityskaupan toteutumisen jälkeen vakuutuksenantajana toimii Henki-Fennia.
1) Mitkä vakuutukseni siirtyvät ja milloin?
Henki-Fenniaan siirtyvät yrityskaupan toteutuessa 1.12. kaikki Handelsbankenissa olevat vakuutussopimuksesi, kuten lainaturva-, eläke- ja sijoitusvakuutukset sekä kapitalisaatiosopimukset, jos sinulla on näitä vakuutuksia tai sopimuksia.
2) Mitä minun pitää tehdä?
Olet saanut tietoa vakuutuksiin liittyvistä käytännön asioista, siirron jälkeen sovellettavista ehdoista ja hinnoista sekä tarvittavista toimenpiteistä syyskuussa lähetetyssä asiakaskirjeessä.
Vakuutusasiakkuuksien siirto Henki-Fenniaan lähestyy. Pyrimme yhdessä Henki-Fennian kanssa tekemään muutoksesta mahdollisimman vaivatonta sinulle.
Muistutamme vielä asiakkuutesi siirtoon liittyvistä tärkeistä asioista:
- Handelsbankenin e-laskupalvelu ei siirry – tee uudet e-laskutilaukset käytössäsi olevassa verkkopankissa asiakkuutesi siirtymisen jälkeen.
- Muistathan poistaa mahdolliset toistuvat maksut Handelsbankenille ja tehdä uudet Henki-Fennian myöhemmin ilmoittamilla maksutiedoilla. Jos sinulla on Lainaturvavakuutus, Handelsbanken lähettää vakuutusta koskevan laskun marraskuulta joulukuussa.
- Valtakirjat ja valtuutukset (pois lukien edunvalvontavaltakirjat) eivät siirry. Jos olet valtuuttanut toisen henkilön hoitamaan vakuutusasioitasi tai haluat näin tehdä, teethän uuden valtuutuksen Oma Fennia -verkkopalvelussa asiakkuutesi siirtymisen jälkeen.
- Näet vakuutustietosi ja uuden vakuutusnumerosi Oma Fennia -verkkopalvelussa 3.12. alkaen. Lue lisää täältä: fennia.fi/handelsbanken.
- Jos haluat tehdä vakuutustasi koskevia toimeksiantoja tai maksaa vakuutusmaksuja Handelsbankeniin, teethän ne viimeistään torstaina 21.11.2024. Tätä myöhemmin jätetyt toimeksiannot ja maksetut vakuutusmaksut käsitellään Henki-Fenniassa asiakkuuden siirtymisen jälkeen.
3) Mistä saan lisätietoja ja kenen puoleen voin kääntyä?
Palvelemme sinua siirtymään asti Handelsbankenissa. Saat meiltä tarpeisiisi perustuvaa neuvontaa ja huolehdimme palveluiden sujuvuudesta. Ajantasaiset tiedot löydät verkkosivulta handelsbanken.fi/henki-fennia.
Verkkosivulla handelsbanken.fi on tietoa pankin palveluista. Näet sivulta myös tiedon Handelsbankenin palvelukatkosta viikonvaihteessa 29.11.–1.12.
Jos sinulla on kysyttävää vakuutuksista tai niiden siirrosta, otathan yhteyttä asiakasvastaavaasi tai asiakaspalveluun numerossa 010 444 2442 (mpm/pvm), avoinna ma–pe klo 9–16.
Kaupan toteutumisen jälkeen sinua palvelee Henki-Fennia 2.12.2024 alkaen. Henki-Fennia lähettää tietoa asiakkuuteesi ja palveluihin liittyen asiakkuuksien siirron jälkeen joulukuussa. Yhteystiedot ja palveluajat löydät osoitteesta fennia.fi/handelsbanken.
Muista turvallisuus vakuutusasioiden hoidossa
Lähetämme asiakkaillemme useita kirjeitä ja tiedotteita verkkopankissa vuoden 2024 aikana. Voimme lähettää myös tekstiviestejä.
Muistutamme, että pankit tai vakuutusyhtiöt eivät koskaan pyydä verkkopankkitunnuksiasi sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse. Ethän kirjaudu verkkopankkitunnuksilla sähköpostissa tai tekstiviestissä olevien linkkien kautta. Jos saat epäilyttävän viestin, poista se mobiililaitteeltasi tai tietokoneeltasi avaamatta viestiä.
Lue lisää: Turvallisuus verkko- ja mobiilipalveluissa