Kolme kysymystä pankkipalveluiden siirrosta S-Pankkiin
Päivittäispankki-, varainhoito- ja sijoituspalveluiden asiakkaillamme on muutosten vuosi. Pankkipalveluiden siirto S-Pankkiin onkin herättänyt kysymyksiä. Vastaamme kolmeen yleisimmin esitettyyn kysymykseen.
Pankkipalveluiden siirron taustalla on Handelsbankenin päätös myydä henkilöasiakas-, sekä varainhoito- ja sijoituspalvelutoiminnot S-Pankille. Palveluidesi ja sopimustesi siirron odotetaan tapahtuvan loppuvuonna 2024.
1) Mitä minun pitää tehdä?
Tällä hetkellä sinun ei tarvitse tehdä mitään. Lähetämme tietoa ja ohjeistusta vaiheittain. Olet jo kenties saanut yleistä tietoa asiakkuutesi siirrosta postitse tai verkkopankin kautta.
Pyydämme sinua seuraamaan postiasi tai verkkopankkitiedotteita ja toimimaan ohjeistustemme mukaan. Ajantasaista tietoa löydät myös verkkosivulta handelsbanken.fi/s-pankki.
Huolehdimme sinusta ja pidämme sinut ajan tasalla. Lupaamme yhdessä S-Pankin kanssa tehdä muutoksesta sinulle mahdollisimman sujuvaa.
2) Mitkä pankkipalveluni siirtyvät ja milloin?
Tilit, Debit- ja Online-kortit, lainat vakuuksineen, rahastot ja varainhoitosopimukset siirtyvät S-Pankkiin, jos sinulla on näitä palveluita tai tuotteita käytössäsi. Saat tietoa palveluidesi siirrosta, uusista sopimusehdoista ja hinnoista postitse ja verkkopankin tiedotteissa kevään aikana. Palveluidesi ja sopimustesi siirron odotetaan tapahtuvan loppuvuonna 2024.
Toimitamme S-Pankille tietoja pankkipalveluistasi ja sopimuksistasi Handelsbankenissa jo ennen kaupan toteutumista, jotta pankkipalvelusi voidaan siirtää S-Pankille.
3) Mitä Handelsbankenin konttoreille tapahtuu?
Kaupan toteutumisen yhteydessä lähes kaikkien pankkikonttoriemme vuokrasopimukset siirtyvät S-Pankille. S-Pankki on kertonut, ettei Handelsbankenin nykyiseen konttoriverkostoon tule muutoksia kaupan toteutumisen yhteydessä. Voit siis jatkaa asiointia tutussa konttorissa.
Tarvitsetko lisää tietoa?
Lisää asiakkaiden kysymyksiä vastauksineen näet täältä:
Tietoa S-Pankkiin siirtyville
Muista turvallisuus pankkiasioinnissa
Lähetämme asiakkaillemme useita kirjelähetyksiä ja tiedotteita verkkopankissa vuoden 2024 aikana. Voimme lähettää myös tekstiviestejä.
Muistutamme, että pankit eivät koskaan pyydä verkkopankkitunnuksiasi sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse. Ethän kirjaudu verkkopankkitunnuksilla sähköpostissa tai tekstiviestissä olevien linkkien kautta.
Jos saat epäilyttävän viestin, poista se mobiililaitteeltasi tai tietokoneeltasi avaamatta viestiä.