Resan till S-Banken framskrider – din kundrelation överförs 1.12
Dina tjänster i Handelsbanken fortsätter som förut tills de överförs till S-Banken vid slutförandet av företagsaffären 1.12.2024. Tillsammans med S-Banken gör vi övergången så smidig som möjligt för dig. Läs mera.
Vid slutförandet av företagsaffären 1.12.
- överförs konton, Debit-kort, lån, fonder och kapitalförvaltningsavtal till S-Banken.
- överförs även de kundansvariga och kontoren till S-Banken.
Information och anvisningar som hjälp
Som en kund som flyttar över till S-Banken har du fått information av oss per brev och som nätbanksmeddelande. S-Banken har också skickat kunderna som flyttar över noggrannare praktiska anvisningar per brev i september.
Läs noggrant de brev du fått. Agera enligt anvisningarna i dem, så att överföringen går så smidigt som möjligt.
S-Banken har bland annat informerat hur du får S-Bankens nätbankskoder. Det lönar sig att aktivera nätbankskoderna senast 9.11, så får du genast tillgång till S-Bankens nät- och mobilbank efter överföringen.
I november får du också information av S-Banken om nya kontonumren och i oktober-november får du S-Bankens Visa Debit-kort.
Vi betjänar dig i Handelsbanken fram tills slutförandet av företagsaffären.
Från och med december kan du kontakta S-Banken i alla dina bankärenden.
Vi hjälper dig i övergången
Om du har frågor, kontakta din kundansvariga eller vår kundtjänst, tfn 010 444 2442 (lna/msa), mån–fre kl. 9–16.
Akutell information och frågor med svar finns på nätsidorna: