Turvallisuutesi on meille ykkösasia

Pankkipalvelut
Turvallisuutesi on meille ykkösasia

Kompassi

03.03.2023

Jaa:

Pankkitunnuksesi ovat joutuneet vääriin käsiin, henkilötietosi on varastettu tai nimissäsi on tehty verkko-ostoksia? Kaikki ovat tilanteita, joissa oma henkilökohtainen turvallisuus on vaakalaudalla

Pankkina teemme koko ajan töitä sen eteen, jotta palvelumme olisivat turvallisia käyttää.

Testaamme ja päivitämme tietojärjestelmiämme ja turvallisuusrutiinejamme jatkuvasti, sillä rikolliset löytävät aina uusia ja luovia tapoja huijata rahaa tai luottamuksellisia tietoja. Seuraamme säännöllisesti myös rahasiirtoja. Jos havaitsemme jotain tavallisesta poikkeavaa, otamme sinuun yhteyttä.

Turvallisuuteen liittyy läheisesti myös pankkien lakisääteinen velvollisuus tunnistaa ja tuntea asiakkaansa. Se tarkoittaa, että meidän on varmistuttava asiakkaidemme oikeasta henkilöllisyydestä.

Meillä on velvollisuus huolehtia siitä, että pankkia ei käytetä rahanpesun tai terrorismin rahoituksen kanavana. Joudumme siksi vaivaamaan sinuakin aika ajoin tietojen päivityspyynnöillä.

Pankin on tunnettava asiakkaansa toimintaa ja taustoja niin laajasti kuin asiakassuhde edellyttää. Asiakkaan tunteminen edellyttää myös, että pankki tietää, kenen toimeksiannosta ja kenen varoilla liiketoimia tehdään. Turvallisuutesi on meille ykkösasia.

Myös sinä itse voit omalla toiminnallasi tehdä paljon oman turvallisuutesi edistämiseksi. Suojaa henkilöllisyytesi ja tietosi sähköisessä ympäristössä. Tästä uutiskirjeestä voit lukea, miten voit suojautua huijausyrityksiltä.

Malin Unnérus

Vt. kehitysjohtaja