Ajankohtaista S-Pankkiin siirrettävistä pankkipalveluista
Päivittäispankki-, varainhoito- ja sijoituspalveluiden asiakkaillamme on muutosten vuosi. Kerromme pankkipalveluiden ja sopimusten siirrosta S-Pankkiin. Lue vastaukset kolmeen asiakkaidemme yleisimmin esittämään kysymykseen.
Pankkipalveluiden siirron taustalla on Handelsbankenin päätös myydä henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot S-Pankille.
1) Mitkä pankkipalveluni siirtyvät ja milloin?
Tilit, lainat vakuuksineen, Debit- ja Online Debit -kortit, rahastot ja varainhoitosopimukset siirtyvät S-Pankkiin, jos sinulla on näitä palveluita tai tuotteita käytössäsi.
Olet jo saanutkin tietoa palveluidesi siirrosta, uusista sopimusehdoista ja hinnoista postitse ja verkkopankin tiedotteissa kevään aikana. Palveluidesi ja sopimustesi siirron odotetaan tapahtuvan marras–joulukuun vaihteessa. Kerromme tarkan ajankohdan sinulle hyvissä ajoin.
Toimitamme S-Pankille tietoja pankkipalveluistasi ja sopimuksistasi Handelsbankenissa jo ennen kaupan toteutumista, jotta pankkipalvelusi voidaan siirtää S-Pankille.
2) Mitä minun pitää tehdä?
Sinulle lähetetyssä kirjeessä ja verkkopankkiviestissä kerromme tarkemmin palveluista ja sopimuksista, jotka siirtyvät S-Pankkiin. Sait postituksen mukana myös uudet sopimusehdot. Pidämme sinut ajan tasalla siirtymästä vaiheittain.
Annamme tarkempaa ohjeistusta, jos odotamme sinulta toimia. Esimerkiksi tilinumerot vaihtuvat siirron yhteydessä ja S-Pankki lähettää sinulle tiedon uusista tilinumeroista syksyllä. Sinun tulee ilmoittaa uusi tilinumero tahoille, jotka tarvitsevat tiedon (esimerkiksi palkan maksua varten).
Pyydämme sinua tutustumaan postiisi tai verkkopankkitiedotteisiin ja toimimaan ohjeistustemme mukaan. Ajantasaista tietoa löydät myös verkkosivulta handelsbanken.fi/s-pankki.
3) Missä asioin jatkossa ja kuka on yhteyshenkilöni?
Kaupan toteutumisen yhteydessä lähes kaikkien pankkikonttoriemme vuokrasopimukset siirtyvät S-Pankille, lukuun ottamatta Munkkiniemen-, Kalasataman-, Pasilan- ja Aviapoliksen-konttoreita pääkaupunkiseudulla.
Pasilan ja Kalasataman asiakkaat ja henkilökunta siirtyvät Aleksin-konttoriin, Munkkiniemen asiakkaat ja henkilökunta Tapiolan-konttoriin ja Aviapoliksen asiakkaat ja henkilökunta Tikkurilan-konttoriin loppusyksyllä.
Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyvät asiakasvastaavat jatkavat asiakkaidensa yhteyshenkilöinä, ja näin voit jatkaa asiointiasi tutussa konttorissa ja yhteyshenkilösi kanssa.
S-Pankki kertoo lisää palveluistaan, ohjeistaa palveluiden käyttöön ja pankkiasiointiisi liittyvissä asioissa lähempänä asiakkuutesi siirtymistä.
Lue lisää palveluiden siirrosta:
Muista turvallisuus pankkiasioinnissa
Lähetämme asiakkaillemme useita kirjelähetyksiä ja tiedotteita verkkopankissa vuoden 2024 aikana. Voimme lähettää myös tekstiviestejä.
Muistutamme, että pankit eivät koskaan pyydä verkkopankkitunnuksiasi sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse. Ethän kirjaudu verkkopankkitunnuksilla sähköpostissa tai tekstiviestissä olevien linkkien kautta.
Jos saat epäilyttävän viestin, poista se mobiililaitteeltasi tai tietokoneeltasi avaamatta viestiä.
Lue lisää: Turvallisuus verkko- ja mobiilipalveluissa